Odcizené vozidlo – pojišťovny často zamítají plnění z havarijního pojištění za odcizená vozidla, pokud následně zjistí manipulaci s VIN kódem. Ta hrozí zejména u aut z dovozu.
Nepravdivá odpověď na dotazy pojišťovny – pojišťovny často zmítají plnění z havarijního pojištění za vozidla, která byla v minulosti vážně havarována, ale Vy uvedete při sjednání pojištění, že vozidlo nebylo v minulosti poškozeno.
Neproplacená faktura z autorizovaného servisu – velmi často je v pojistných podmínkách uvedeno, že pojišťovna hradí opravu jen do výše ceny neoriginálních dílů a do obvyklé sazby práce servisů. Za obvyklou pak často považuje sazby neznačkových servisů.
Nehoda se dle pojišťovny nestala – stačí drobná nesrovnalost v popisu průběhu nehody nebo konečného postavení vozidel po střetu a pojišťovna vyhodnotí, že nehoda se nemohla stát tak, jak účastníci uvádějí. Pokud ale nehoda skutečně proběhla, není třeba se bát soudního sporu s pojišťovnou.